torsdag 4 november 2010

On my own

Plötsligt fick jag en ny utmaning: gå på Popvänstergrejen helt ensam.
Mitt tänkta sällskap backade ur och för ett ögonblick övervägde jag att låta bli att gå jag också.
Men jag har ju hoppat Ett Drömspel för att jag tyckte att popvänster lät bra och viktigt, så nu får jag ju faktiskt masa mig dit, hur otäckt jag än tycker det är att gå på saker ensam.
Jag känner för lite vänsterfolk i den här stan! I gbg hade det ju varit fullt av bekanta folk där, tänker jag. Men här i stan känner jag ju nästan bara skolfolk, och de är antingen på Drömspel eller på scenografimiddag. Voj, öde.

Det är säkert nyttigt för mig. Är det jobbigt kan jag ju gå hem.
Nu undrar jag bara hur jag ska hitta dit. En del av planen med sällskap var ju att nån annan skulle guida mig dit. Nu börjar alltså del fem i serien "Hanne går vilse på Söder". Hittills har det ju med lite hjälp av DGF gått bra. Jag får studera kartan noga nurå. Igen: voj, öde.

Plötsligt blev jag på julhumör också. Om popvänstern slutar tidigt ska jag köpa en pepparkaka eller nåt på vägen hem.

Imorgon: Eskilstuna och hälsa på på Agnetas teater. Det blir nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar