söndag 17 augusti 2008

Eftersom jag också vill vara som Nick Hornby

Eftersom jag också vill vara som Nick Hornby kommer jag från och med nu dela med min av mina bok-äventyr. The complete polysyllabic blogg, eller nåt. (Boktips 1: nick hornbys "complete polysyllabic spree", hans samlade krönikor över senaste månadens köpta och lästa böcker. Sjuuuukt bra!)

Det där med att läsa alla böckerna i bokhyllan går sådääär. Har (inte med flit) förlagt Doktor Glas nånstans, så jag tog den som stod längst åt vänster i pockethyllan. I linje med nya kaos-strukturen borde jag kanske börjat mitt i, men skit samma. Innan jag somnade hann jag läsa ett halvt kapitel av Mil Millnåntings "saker min flickvän och jag grälar om". En bok som känns som att läsa nåns ganska ickefilosofiska blogg. En vardagssnubbe som hittils inte gjort nåt mer spännande än beklaga sig över sin tyska sambo samt tappa bort bilnycklarna. Inte revolutionerande bra, men skulle vara helt okej om det inte vore för att texten är jähähäääätteliten. Får mig att tänka på bullboken i Jostein Gaarders Spelkortsmysteriet, du minns - den man måste läsa med förstoringsglas. Men eftersom både förstoringsglas och glasögon är i en kartong nånstans så byter jag bok för tillfället. Till vad vet jag inte än. Eftersom mina böcker inte längre står i bokstavsordning (gah!) är det omöjligt att veta vad som står vänster om Milnånting.
Håll tummarna för att det är nåt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar