onsdag 7 mars 2012

hejdå TV:n

jag försökte kolla på TV. Jag började med att kolla på nyheterna, för det kändes som att det var bra för mig. Just den delen känns fortfarande som en bra idé. Men sen orkade jag inte gå bort till TVn och stänga av den. Så jag fortsatte att kolla på uppdrag granskning. Vilket först också kändes som nyttig samhällsinformation. Men sen började det handla om att folk tycker att det är orättvist över att det finns nån som är programansvarig eller chef för melodifestivalen. Sjukt länge! Hur mycket kan det finnas att säga om det? Hur jävla upprörda kan folk vara över att nån har till jobb att bestämma över ett tv-program. Det är ingen som är upprörd över vem som väljer ut saker till andra tv-program. Som att DET skulle vara demokratins grundsten.
Vad har jag ens min tv till?
Sen försökte den börja visa mig ett program om grannar som bildade en kör och en tant satt på ett tåg och ondgjorde sig över nån som inte övade.
Alltså, alla de här månaderna då jag inte kollat på tv och då och då tittat bort mot den i hörnet och tänkt att jag kanske borde köpa en ny eftersom den är lite gammal och skruttig. Så fel jag hade. Och så rätt jag gjorde som aldrig orkade kolla på den.
Nu funderar jag på att bara köpa en skitstor skärm istället och koppla wii:et till. Kolla på nyheterna på Svt play och köpa de tv-serier som känns viktiga på dvd istället.
Känns inte att kolla på tv när programmen faktiskt sänds väldigt 2000-tal, ändå? :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar