fredag 11 december 2009

Fokus och perspektiv

Inte världens bästa serie, men jag kan inte låta bli att gilla den. Idén och lite andra saker. Den där serien där Suzanne Reuter är gud. Jag kollar på den på svt play ibland när jag minns att den finns. något avsnitt då och då. (vad mycket det låter, det finns väl sammanlagt fem avsnitt eller så) och vissa delar är riktigt trevliga. förenklingsbehovs-TV, som osynliga-parlören skulle kalla det.

och så ibland klipper de till med nåt stort. En förbifartenkommentar som får mig att inse nåt.
"glöm inte bort att livet är fullt av lyckliga slut, om man bara stannar upp och njuter av dem"

Att det där med lyckliga slut ju är hela tiden. Saker slutar. Saker börjar. Every new beginning comes from some other beginnings end. Och att allt bara är just nu. Att låta just nu vara ett lyckligt slut. Sagor slutar. Kapitel slutar.
Jag har så svårt att inte ha fokus sådär två månader eller två år framåt.
Jag tränar mycket nu på att ha fokus på här, nu och möjligen en kort bit framåt. Och oroa mig för resten när man kommer dit. Det är SÅ långt från mitt vanliga sätt. Säkert nyttigt, men så sjukt svårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar