fredag 21 november 2008

Mellanlandat

Medan jag mellanlandar i Hagstugan på väg till Karlstad passar jag på att fundera lite.
Världen tycks ovanligt full av vampyrhistorier just nu, och jag funderar på att sluta vara rädd och börja läsa någon av dem. Kanske inte ge mig i kast med dracula, men Emma puffade för "låt den rätte komma in" som tydligen inte ska vara så otäck. I tidningen stod om någon ungdomsserie (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1904233651) som tydligen var nästan lika hypad som Harry Potter och tydligen påminde om HP på andra sätt också. Eftersom jag länge önskat mig en ny HarryPotter sen det börjat kännas fånigt att läsa dem för kanske tolfte gången började jag genast fundera på om de där twilight-sakerna kunde vara nåt för mig. Ungdomboksvampyrer kan inte vara såååå otäcka, tänker jag.
Jag får se om jag hittar en i någon bokhandel på vägen.

nu: vidare mot Karlstad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar