fredag 25 mars 2011

nästan sista dagen

mhm. Lika grejt indeed. Auskultationen ansluter till episka sagan om "allt är så himla bra".

Fina malmö stadsteater. Jag har lärt mig hitta nästan överallt, sett tre fina föreställningar och varit med på en massa skoj. Vi har ätit kalkonköttbullar och indisk mat, fått kycklinggryta på Malmö Moské, sett fina skolbarn spela fin musikal om solsystemet, gjort en övertidsberäkning, kollat på miljoner sorters planeringar och ja, det är väl det. Softat runt. De har en rätt lugn vecka, laddar inför Teaterns dag imorgon. Som blir sista dagen på auskultationen. Jag undrar om jag kan hitta på ett sätt att få stanna kvar?
Jag trivs rätt bra. Lagom stor teater. Trevliga människor. Fint hus. Bra balkong för lunch i solen. En stad man kan cykla i.
och så var vi i verkstaden och hälsade på en specialeffektmakare.
Som visade en konstruktion av en piraya-katapult/kanon. så sjuuuuukt coolt.

Fina, fina, fina malmö stads.

Livet är rätt trevligt, jo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar